Assistant Manager/Manager, E-invoicing and Reporting

FIN-FINANCE & REG
Malaysia

Associate


Job Summary 

The role requires the Assistant Manager to assist the Head of Financial Reporting, mainly in J-SOX reporting requirements and E-invoicing. Both are regulatory requirements by Japan Stock Exchange and LHDN respectively. The headcount will also be utilised to assist as backup for group reporting in STRAVIS (for AFS), tax computation and monthly financial closing.

Job Responsibilities

To assist Head, Financial Reporting on regulatory reporting matters related to:

E-invoicing:

  • Perform processes and help oversee systems related to e-invoicing to adhere with LHDN requirements.

Group reporting J-SOX and STRAVIS:

  • Perform processes and reporting work related to J-SOX (we were informed by AFS that we are scoped in for this year’s J-SOX reporting purpose) to adhere with AFS and Japan Stock Exchange requirements.
  • Assist as backup to perform processes and reporting work related to STRAVIS for consolidation and reporting at AFS in Japan

Tax:

  • Assist as backup to perform corporate tax computation for the Bank. This includes deferred tax, provisional tax expense, corporate tax submission to LHDN, etc.

Financial reporting:

  • Assist as backup for monthly financial closing process for the Bank
  • Assist as backup for preparation of quarter and annual financial statements as per BNM requirement

Job Requirements 

  • Bachelor’s degree in Finance and Accounting
  • Chartered accountant and a member of MICPA/CAANZ/ACCA/ICAEW/CPA is an advantage
  • Minimum 5 years’ experience in work related to financial reporting in a Financial Institution
  • Experience in e-invoicing work is an added advantage
  • Experience in J-SOX reporting/audit is an added advantage
  • Strong knowledge and ability to appreciate accounting, audit and financial reporting
  • Advanced proficiency in financial software and tools, as well as MS Excel.
  • Strong communication, collaboration, and interpersonal skills, with the ability to work effectively with cross-functional teams and stakeholders.
  • Ability to adapt to a fast-paced, dynamic environment and manage competing priorities effectively.

APPLY

About the Company

AEON Bank (M) Berhad